مقدمه ای بر ریکی

چگونه ریکی در موارد مختلف شفا میدهد؟

ریکی همه چیز را شفا میدهد ولی چیست و چگونه ؟ ریکی نوعی کار با انرژی است که منشا آن ژاپن است. این یک روش ساده است برای لمس نور که بر اساس مفهوم آسیایی (کی) یا همان انرژی حیات است. در یک جلسه انرژی، فرد احساس میکند، یک نور درخشان، در درون و اطراف آن جریان دارد. این تجربه بسیار آرامش بخش است و منجر به ورود مخاطب به یک حالت آرامش فوق العاده می شود که در آن به نظر می رسد نگرانی ها و استرس های فرد از بین می رود.

در یک جلسه، بیمار با لباس کامل روی تخت ماساژ دراز می کشد در حالی که درمانگر ریکی به آرامی دست های خود را در موقعیت هایی در اطراف سر و شانه ها، شکم و پاها قرار می دهد. دست ها را نیز می توان یک سانتیمتر یا بیشتر از بدن دور کرد. ( برای افرادی که با لمس بدنشان احساس راحتی ندارد اینگونه عمل میشود ) این روش برای یادگیری آسان است و در کلاس آموزش داده می شود. پس از آموزش، فرد می تواند انرژی ریکی را برای دیگران یا  خود جاری کند.

محبوبیت ریکی در حال افزایش است و یک نظرسنجی اخیر نشان می دهد که بیش از یک میلیون نفر در ایالات متحده جلسات ریکی را دریافت کرده اند. ارزش آن توسط بیش از 800 بیمارستان که آن را به عنوان بخشی استاندارد از مراقبت از بیمار ارائه می دهند، شناسایی شده است. و مطالعات آزمایشی علمی با طراحی دقیق اثرات درمانی آن را نشان داده است.

مفهوم (کی) یا انرژی حیات از زمان های قدیم در سراسر جهان شناخته شده است و نام های زیادی دارد: در چین به آن چی، در ژاپن کی، در هند پرانا و علم آن را انرژی میدان زیستی می نامند. این انرژی غیبی است که در تمام موجودات زنده جریان دارد و به طور مستقیم بر کیفیت سلامت و احساس خوب بودن فرد تأثیر می گذارد.

وقتی انرژی زندگی شما کم است، احساس ضعف می کنید و بیشتر مستعد استرس و بیماری می شوید، اعتماد به نفس ندارید و مثل همیشه واضح فکر نمی کنید. وقتی انرژی زندگی شما قوی باشد، احساس قوی بودن خواهید کرد، از خود مطمئن میشوید، خلاق تر و باهوش تر شده، هدفتان نیز واضح میشود و نسبت به خودتان و زندگی احساس خوبی خواهید داشت.

اصلی ترین چیزی که انرژی زندگی را کاهش می دهد استرس است، و با این حال زندگی ما می تواند حاوی تجربیات استرس زا باشد. به عنوان مثال، اغلب استرس در محل کار یا خانه با همسر یا فرزندان وجود دارد. ممکن است استرس در مورد پول و بیماری یا رویدادهای غیرمنتظره یا برنامه هایی که به سادگی انجام نمی شوند وجود داشته باشد. و در واقع استرس بخشی عادی از زندگی است. و به همین دلیل، افرادی که زندگی شاد، سالم دارند، افرادی نیستند که در زندگی خود استرس نداشته باشند. آنها افرادی هستند که یاد گرفته اند با استرس به روشی سالم کنار بیایند. ریکی روشی برای موثر مقابله با استرس است و استفاده از آن می‌تواند منجر به زندگی شادتر، سالم‌تر و پر برکت تر شود.

با کاهش استرس، ریکی سلامت شما را بهبود می بخشد و احتمال ابتلا به بیماری را کاهش می دهد. همچنین می تواند روند بهبودی را بهبود بخشد و برای موارد ساده مانند سردرد، معده درد، رگ به رگ شدن مچ پا، نیش زنبور و غیره به خوبی کار می کند، اما همچنین می تواند در کنار مراقبت های پزشکی منظم برای بیماری ها یا شرایط جدی تر مانند بیماری قلبی، سرطان و آسیب های جدی موثر باشد. شناخته شده است که ریکی اثرات منفی درمان های پزشکی مانند شیمی درمانی و پرتودرمانی را کاهش می دهد، بنابراین پیگیری درمان های پزشکی تجویز شده را آسان تر می کند.

در زیر لیستی از شرایط و موقعیت هایی است که ریکی به آنها کمک می کند. با این حال، به خاطر داشته باشید که برای شرایط جدی یا صدمات، مهم است که علاوه بر استفاده از ریکی، به دنبال مراقبت های پزشکی نیز باشید. توجه داشته باشید درمان ریکی فقط برای افرادی که دوره ریکی را گذرانده و با انرژی ریکی همسو شده اند قابل استفاده است و میتوانند اطرافیان خود را نیز شفا دهند.

شفا ی بیخوابی

اثر آرامش بخش ریکی می تواند بر روی خود یا همسر یا فرزندانتان برای کمک به خوابیدن آنها استفاده شود. به سادگی دست های خود را در هر نقطه از بدن فرد مانند سر، شانه ها، پاها یا کف پاها قرار دهید و اجازه دهید ریکی جریان یابد.

به زودی فرد به خواب بسیار دلپذیری فرو می رود و اغلب تمام شب را آرام می خوابد. برای درمان بی خوابی خود، به سادگی خود را با گذاشتن دست ها روی شانه های خود در آغوش بگیرید. 

سردرد

سر فرد را با یک دست روی پیشانی و یکی در پشت سر نگه دارید یا دستان خود را در دو طرف سر قرار دهید. همین کار را برای خودتان انجام دهید. 

معده درد

دستان خود را روی ناحیه شکم یا یک دست را روی شکم و یک دست را روی پشت در مقابل شکم قرار دهید.

همچنین، قرار دادن دست های خود روی شانه های فرد نیز کمک کننده خواهد بود. اغلب معده درد می تواند ناشی از چیزی باشد که به خود معده مرتبط نیست.

بر آگاهی درونی خود تمرکز کنید و بخواهید بهترین مکان برای درمان به شما نشان داده شود. به چیزی که از آن آگاه می شوید اعتماد کنید، حتی اگر منطقی نباشد و دست های خود را در آنجا قرار دهید. از نتایج شگفت زده خواهید شد. همین کار را برای خودتان انجام دهید. 

درد ها

دست های خود را روی، یا نزدیک ناحیه ای که دچار مشکل شده است قرار دهید. ریکی عضلات دردناک را شل می‌کند و احساس آرامش فوق‌العاده‌ای ایجاد می‌کند که باعث آرامش و کاهش یا تسکین درد می‌شود. همین کار را برای خودتان انجام دهید. 

رگ به رگ شدن مچ پا یا مچ دست

این کار هر چه زودتر، برای رگ به رگ شدن انجام شود بهترین نتیجه را دارد. درمان فوری بهترین راه است. به سادگی دست های خود را به آرامی روی رگ به رگ شدن قرار دهید. این ناحیه اصلی برای درمان است، اما گاهی اوقات برای درمان مفاصل نزدیک به رگ به رگ شدن مانند زانو و لگن یا آرنج و شانه راهنمایی می‌شوید.

شگفت آور است که چگونه به سرعت، پیچ خوردگی می تواند با ریکی بهبود یابد. ممکن است بعداً به جلسه دوم درمان نیاز باشد. 

آسیب های ورزشی

هر نوع آسیب ورزشی را می توان با ریکی کمک کرد. به سادگی دست های خود را روی ناحیه آسیب دیده یا نزدیک آن قرار دهید. یک بار در حال بازی والیبال بودم که مچ دستم آسیب دید. با شناخت ریکی، به کنار زمین رفتم و در حالی که سایر اعضای تیم موقعیت من را به دست گرفتند، به مچ دستم ریکی دادم.

با این حال، تنها پس از چند بار انرژی دادن، مچ دستم به اندازه کافی خوب شد تا به بازی ادامه دهم و دوباره به بازی برگشتم! 

احساس خوبی نداشتن

زندگی ممکن است گاهی سخت باشد و گهگاه یا شما یا همسرتان یا فرزندانتان احساس خوبی نداشته باشید. این می تواند ناشی از ناراحتی عاطفی، کار بیش از حد، کمبود خواب یا سایر موقعیت های استرس زا باشد. گاهی اوقات فرد نمی داند که چرا احساس خوبی ندارد. در مواقعی مانند این، ریکی اغلب می تواند دقیقا همان چیزی باشد که مورد نیاز است. پیشنهاد بدهید به افراد ریکی بدهید و این کار را به شیوه ای آرام انجام دهید. برای هر دوی شما خوب خواهد بود. اگر شما نیاز دارید، کمی وقت بگذارید و به خود ریکی بدهید یا از دوستی که ریکی دارد کمک بخواهید.

ریکی از شما مراقبت می کند و به شما کمک می کند تا آرام شوید و آنچه شما را آزار می دهد رها کنید. احساس سبکی خواهید کرد، به مکانی با آزادی بیشتر حرکت خواهید کرد و احساس بهتری خواهید داشت. 

اعتماد به نفس

همیشه مهم است که "بهترین قدم خود را به جلو بگذاریم"، با کسی که هستید در ارتباط باشید و احساس کنید که قادر به "انجام کارها" هستید. اما گاهی اوقات چالش‌هایی که زندگی برای ما ایجاد می‌کند می‌تواند احساساتی را ایجاد کند که مانع از برقراری ارتباط با قدرت درونی ما می‌شود، مانند ترس، نگرانی، عصبانیت، پشیمانی، شرم، دوسوگرایی، اضطراب و غیره. ریکی روشی سالم برای مقابله با این احساسات است که به بهبود آنها کمک می کند. آرامش ریکی بر روی هر گونه احساسات ناسالم که ممکن است داشته باشید کار می کند و به آنها اجازه می دهد تا آزاد شوند و با همتای سالم خود مانند اعتماد، پذیرش خود، بخشش، عزت نفس، مهربانی، آرامش، شادی، عشق، وضوح هدف، جایگزین شوند. و (اعتماد به نفس) فقط یک دست را روی چاکرای شبکه خورشیدی (این مکان چهار انگشت بالاتر از ناف قرار دارد.) و یک دست را روی قلب یا پشت گردن قرار دهید، یا به سادگی به خودتان اجازه دهید به مکان هایی از بدن که احساس درستی دارید هدایت شوید. 

خلاقیت

با انعطاف عاطفی و ذهنی و احساس آرامش و امنیت همراه است. در واقع کودکان در حال بازی در حالت خارق العاده ای از خلاقیت هستند. و ریکی می‌تواند به شما کمک کند تا وارد این حالت ذهنی شوید که در آن با احساسات خود ارتباط برقرار می‌کنید و کنجکاوی و ابتکار عمل برای امتحان چیزهای جدید را دارید - برای ترکیب تعادل، تناسب و استعداد به گونه‌ای که بیانگر آن بخش عمیق‌تر از خودتان باشد که برای شما بسیار معنی دارد. دادن ریکی به خودتان قبل از شروع پروژه و دادن ریکی بیشتر به خودتان در طول پروژه، ذهن شما را شاداب نگه می دارد و هدفتان را به وضوح مشخص می کند. 

بیماری یا آسیب جدی

در کنار مشکلاتی که مستقیماً با شرایط جدی مرتبط است، استرس در مورد تأثیرات این وضعیت می‌تواند بر دشواری برخورد با شرایط بیفزاید. علاوه بر این استرس می تواند عروق خونی و مویرگ ها را محدود کند و در نتیجه جریان اکسیژن و مواد مغذی را به بافت های بدن کاهش دهد و در انتقال سموم به دور از مناطق بیماری یا آسیب و خارج از بدن اختلال ایجاد کند. آرامش ارائه شده توسط ریکی باعث می شود استرس و اضطراب مرتبط با بیماری یا آسیب رها شود، بنابراین احساس خوب بودن فرد افزایش می یابد و به فرد اجازه می دهد تا با موقعیت به شیوه ای موثرتر کنار بیاید. همچنین، پرستاران بیمارستان گزارش می دهند که ریکی اشتها را بهبود می بخشد، خواب را بهبود می بخشد، بهبود زخم را بهبود می بخشد، حالت تهوع را کاهش می دهد و درد را کاهش می دهد. ریکی همچنین برای کاهش عوارض جانبی منفی بسیاری از روش های پزشکی مانند شیمی درمانی، پرتودرمانی و داروها شناخته شده است. 

دوران سالمندی

ثابت شده است که ریکی بخش موثری از مراقبت های تسکینی است که به بیماران آسایشگاهی داده می شود. این می تواند یک زمان استرس زا باشد که اغلب شامل ترس، پشیمانی، عصبانیت و درد است، نه تنها برای بیمار، بلکه برای اعضای خانواده نیز ریکی می تواند به رها شدن احساسات منفی و جایگزینی آنها با صلح و پذیرش کمک کند، بنابراین کمک می کند تا انتقال فرد مورد علاقه به زندگی بعدی به تجربه ای مثبت تر پر از عشق، شفقت و عزت تبدیل شود. و دادن ریکی به خانواده به اندازه دادن آن به بیمار مهم است.

توانایی ارائه ریکی یک مهارت فوق‌العاده است زیرا همانطور که دیدیم، ریکی مقابله با مشکلات زندگی را آسان‌تر می‌کند و همچنین می‌تواند اثربخشی استعدادها و توانایی‌های ما را افزایش دهد. 

 فهرست بالا نمونه‌ای از راه‌هایی است که از ریکی می‌توان برای کمک به خود و دیگران استفاده کرد. یکی از چیزهای شگفت انگیز در مورد ریکی این است که راهی برای کمک به مردم بدون توجه به موقعیت ارائه می دهد. انجام این کار بسیار سالم است، زیرا راهی برای برآورده کردن یک نیاز مهم انسانی است - نیاز به برقراری ارتباط با دیگران به روشی مهربان و دلسوز.

امیدوارم همیشه پر از عشق، شادی و آرامش باشید.

دیدگاهتان را بنویسید