مقدمه ای بر ریکی

ریکی چیست؟

ریکی یک تکنیک ژاپنی برای کاهش استرس و دستیابی به آرامش است که باعث بهبودی نیز می شود.

«توسط دست گذاشتن» و مبتنی بر این ایده است که یک نیروی غیبی، "انرژی نیروی حیات" از طریق ما جریان می یابد و چیزی است که باعث می شود ما زنده باشیم. اگر "انرژی نیروی زندگی" یک فرد کم باشد، احتمال اینکه بیمار شود یا استرس داشته باشد بیشتر است و اگر زیاد باشد، توانایی شادی و سلامتی بیشتری دارد.

کلمه ریکی از دو کلمه ژاپنی ساخته شده است - Rei به معنای "حکمت خدا یا قدرت برتر" و Ki که "انرژی نیروی حیات" است. بنابراین ریکی در واقع "انرژی نیروی حیاتی هدایت شده معنوی" است.

یک درمان مانند یک پرتو نوری درخشان فوق العاده است که در درون و اطراف شما جریان دارد. ریکی در کل بدن فرد از جمله تمام اعضای بدن ، احساسات، ذهن و روح، نفوذ می کند و اثرات مفید بسیاری را ایجاد می کند که شامل آرامش و احساس آرامش، امنیت و رفاه می شود. بسیاری نتایج معجزه آسایی را گزارش کرده اند.

ریکی یک روش ساده، طبیعی و ایمن برای درمان معنوی و خودشناسی است که همه می توانند از آن استفاده کنند. تقریباً در کمک به هر بیماری شناخته شده مؤثر بوده است و همیشه تأثیر مفیدی ایجاد می کند. همچنین در ارتباط با سایر تکنیک های پزشکی یا درمانی برای تسکین عوارض جانبی و بهبود، بهبودی عمل می کند.

 

یک تکنیک شگفت‌انگیز ساده برای یادگیری، توانایی استفاده از ریکی به معنای معمول آموزش داده نمی‌شود، بلکه در طول کلاس ریکی به دانش‌آموز منتقل می‌شود. این توانایی در طی "همسویی" که توسط یک استاد ریکی ارائه می شود منتقل می شود و به دانش آموز اجازه می دهد تا از منبع نامحدودی از "انرژی نیروی حیات" برای بهبود سلامت خود و افزایش کیفیت زندگی استفاده کند.

استفاده از آن به ظرفیت فکری یا رشد معنوی فرد بستگی ندارد و بنابراین در دسترس همگان است. با موفقیت به هزاران نفر از هر سن و پیشینه ای آموزش داده شده است.

در حالی که ریکی ماهیتی معنوی دارد، اما یک دین نیست. هیچ تعصبی ندارد، و برای یادگیری و استفاده از ریکی نباید چیزی را باور کنید. در واقع، ریکی به هیچ وجه وابسته به باور نیست و چه به آن اعتقاد داشته باشید چه نداشته باشید، کار خواهد کرد.

از آنجایی که ریکی از جانب خدا می آید، بسیاری از مردم متوجه می شوند که استفاده از ریکی آنها را بیشتر با تجربه دین خود در ارتباط می گذارد تا اینکه فقط یک مفهوم فکری از آن داشته باشند.

در حالی که ریکی یک دین نیست، هنوز هم مهم است که به گونه ای زندگی و رفتار کنید که هماهنگی با دیگران را افزایش دهد. میکائو اوسویی، بنیانگذار سیستم شفای طبیعی ریکی، توصیه می‌کند که برای ارتقای صلح و هماهنگی، که تقریباً در همه فرهنگ‌ها عمومیت دارند، آرمان‌های اخلاقی ساده‌ای را تمرین کنند.

 

میکائو اوسویی طی یک مراقبه چندین سال پس از توسعه ریکی، تصمیم گرفت ایده آل های ریکی را به تمرین ریکی اضافه کند. ایده آل ها تا حدودی از پنج اصل امپراتور میجی ژاپن که میکائو اوسوئی او را تحسین می کرد، سرچشمه می گرفت. ایده آل ها برای افزودن تعادل معنوی به اوسوئی ریکی ایجاد شدند. هدف آنها این است که به مردم کمک کنند تا متوجه شوند که شفا دادن روح با تصمیم گیری آگاهانه برای بهبود خود بخشی ضروری از تجربه شفای ریکی است. برای اینکه انرژی‌های شفابخش ریکی نتایج پایداری داشته باشند، بیمار باید مسئولیت درمان خود را بپذیرد و در آن مشارکت فعال داشته باشد. بنابراین، سیستم اوسویی ریکی بیش از استفاده از انرژی ریکی است. همچنین باید شامل تعهد فعال برای بهبود خود باشد تا بتواند یک سیستم کامل باشد. آرمان ها هم راهنماهایی برای داشتن یک زندگی مهربانانه هستند و هم فضیلت هایی که به دلیل ارزش ذاتی شان شایسته تمرین هستند.

راز شادی و خوشبختی :

داروی معجزه آسای همه بیماری ها

فقط برای امروز، خشمگین  مباش.

فقط برای امروز، نگران مباش.

فقط برای امروز، ازهمه عنایات خدا، سپاسگزار باش.

فقط برای امروز، کارت را صادقانه انجام بده.

فقط برای امروز، باهمه مهربان باش.

هر صبح و شب دستان خود را به حالت گشو گرفته و با این پنج اصل، مراقبه کنید.

این کلمات را با قلب خود حس کنید و زیر لب، زمزمه کنید.

 

(درمان Usui Reiki برای بهبود بدن و ذهن)

بنیانگذار: میکائو اوسویی/ Usui Mikao

 

 اگر علاقه مند به یادگیری ریکی هستید، لطفاً برنامه کلاس را بررسی کنید.

منبع : مرکز بین المللی آموزش ریکی


www.reiki.org

به شما توصیه میکنیم مقاله تاریخچه ریکی را مطالعه کنید. بخشی از این مقاله را در زیر میتوانید مطالعه کنید.

میکائو اسویی

میکائو اوسویی، یا اوسویی سنسی که توسط دانشجویان ریکی در ژاپن نامیده می شود، در 15 اوت 1865 در دهکده تانای در ناحیه یاماگاتا در استان گیفو، که در نزدیکی ناگویا امروزی، ژاپن واقع شده است، به دنیا آمد.

او علاقه شدیدی به یادگیری داشت و در تحصیل سخت کار می کرد. با بزرگتر شدن، برای ادامه تحصیل به اروپا و چین سفر کرد. برنامه درسی او شامل پزشکی، روانشناسی و دین و همچنین هنر پیشگویی بود که آسیایی ها مدت ها آن را به عنوان یک مهارت ارزشمند می دانستند. .(6) او مشاغل زیادی از جمله کارمند دولتی، کارمند شرکت و روزنامه نگار داشت و به بازپروری زندانیان کمک می کرد. . ارتباطات اوسویی سنسی در این شغل به او کمک کرد تا به یک تاجر موفق نیز تبدیل شود.(8) او در تاریخچه ریکی نقش مهمی دارد.

عمق و گستردگی تجربیاتش به او انگیزه داد تا توجه خود را به سمت کشف هدف زندگی معطوف کند. او در جستجوی خود با توصیف وضعیت خاصی از آگاهی مواجه شد که پس از دستیابی به آن نه تنها درکی از هدف زندگی فرد را فراهم می کرد، بلکه فرد را برای رسیدن به آن راهنمایی می کرد. این حالت خاص An-shin Ritus-mei نامیده می شود (در شین دیت سو می تلفظ می شود). در این حالت خاص، بدون توجه به آنچه در دنیای بیرون می گذرد، همیشه در آرامش است. و از همین مکان آرامش است که انسان هدف زندگی خود را کامل می کند. یکی از ویژگی های این حالت این است که بدون هیچ تلاشی از سوی فرد، خود را حفظ می کند. تجربه صلح به سادگی خود به خود از درون سرچشمه می گیرد و نوعی روشنگری است.

اوسویی سنسی این مفهوم را در سطح فکری درک کرد و زندگی خود را وقف دستیابی به آن کرد. این گام مهمی در مسیر معنوی اوسوی سنسی در نظر گرفته می شود. او کشف کرد که یکی از مسیرهای رسیدن به آن شین ریتسو می از طریق تمرین مراقبه زازن است. بنابراین معلم ذن پیدا کرد که او را به عنوان شاگرد پذیرفت و شروع به تمرین زازن کرد. پس از سه سال تمرین، او موفق نشده بود و به دنبال راهنمایی بیشتر بود. معلم او تمرین شدیدتری را پیشنهاد کرد که در آن دانش آموز باید مایل به مرگ باشد تا به آن شین ریتسو-می دست یابد. (9، 10).

بنابراین با این فکر او برای مرگ آماده شد و در فوریه 1922 به Kurama yama، کوه مقدس در شمال کیوتو رفت. او به روزه و مراقبه رفت تا اینکه به آخرت رفت. باید در نظر داشت که او به دنبال کشف روشی برای شفا نبود، بلکه به دنبال تجربه این حالت معنوی خاص بود. علاوه بر این، می دانیم که یک آبشار کوچک در کوراما یاما وجود دارد که حتی امروزه مردم برای مدیتیشن به آنجا می روند. این مدیتیشن شامل ایستادن در زیر آبشار و اجازه دادن به آب در بالای سر می‌شود، تمرینی که گفته می‌شود چاکرای تاج را فعال می‌کند. استادان ریکی ژاپنی فکر می کنند که اوسویی سنسی ممکن است از این مراقبه به عنوان بخشی از تمرین خود استفاده کرده باشد. به هر حال هر چه زمان می گذشت ضعیف و ضعیف تر می شد. اکنون مارس 1922 بود و در نیمه شب روز بیست و یکم، ناگهان نور قدرتمندی از بالای سرش وارد ذهنش شد و احساس کرد که صاعقه به او اصابت کرده است. این باعث شد که او بیهوش شود.

با طلوع خورشید، او از خواب بیدار شد و متوجه شد که در حالی که قبلاً از روزه گرفتن خود احساس ضعف بسیار کرده و نزدیک به مرگ شده بود، اکنون مملو از حالت بسیار لذت بخشی از سرزندگی است که قبلاً هرگز تجربه نکرده بود. نوع معجزه آسایی از انرژی معنوی با فرکانس بالا، هوشیاری عادی او را جابجا کرده بود و سطح جدیدی از آگاهی را جایگزین آن کرده بود. او خود را به عنوان انرژی و هوشیاری کیهان تجربه کرد و حالت ویژه ای از روشنگری را که به دنبال آن بود به عنوان یک هدیه به او داده شد. او از این درک بسیار خوشحال شد.

( ادامه مطلب . . . ) 

3 نظر در “ریکی چیست؟

  1. گندم گفت:

    عالی بود بسیار ممنون

  2. زینب گفت:

    ریکی به ما می آموزد چگونه خود درمانگر باشیم.عالیه. به عزیزان توصیه میکنم با مسیر ریکی آشنا شوند و استفاده های مفیدی از ریکی در همه ابعاد زندگی ببرند.

  3. گلرخ گفت:

    مجموعه فعالیت های سایت بسیار عالیست .

دیدگاهتان را بنویسید