سوالهای متداول

انرژی ریکی – چیست؟ چگونه بهبود می یابد؟

کلمه ریکی از دو کلمه ژاپنی Rei و Ki تشکیل شده است. هنگام ترجمه ژاپنی به انگلیسی باید در نظر داشته باشیم که ترجمه دقیق آن دشوار است. زبان ژاپنی دارای سطوح مختلف معنی است. بنابراین، هنگام تلاش برای انتقال ماهیت کلمه، باید زمینه ای را که در آن استفاده می شود در نظر داشت. از آنجایی که این کلمات در زمینه شفای معنوی استفاده می‌شوند، یک فرهنگ لغت ژاپنی/انگلیسی عمق معنایی را که ما به دنبال آن هستیم ارائه نمی‌کند، زیرا تعاریف آن بر اساس رایج ژاپنی‌های روزمره است. به عنوان مثال، Rei اغلب به عنوان شبح و Ki به عنوان بخار تعریف می شود و در حالی که این کلمات به طور مبهم به سمت معنایی که ما به دنبال آن هستیم اشاره می کنند، آنها از درک مورد نیاز بسیار فاصله دارند.

هنگامی که به دنبال تعریفی از یک زمینه معنوی تر هستیم، متوجه می شویم که Rei را می توان به عنوان هوش عالی که خلقت و عملکرد جهان را هدایت می کند، تعریف کرد. ری حکمت ظریفی است که در همه چیز نفوذ می کند، اعم از جاندار و بی جان. این خرد ظریف سیر تکامل همه خلقت را از پیدایش کهکشان ها تا توسعه حیات هدایت می کند. در سطح انسانی، این امکان وجود دارد که در مواقع نیاز به ما کمک کند و به عنوان یک منبع راهنمایی در زندگی ما عمل کند. به دلیل ماهیت نامتناهی آن، همه چیز داناست. ری نیز خدا نامیده می شود و بسته به فرهنگی که آن را نامگذاری کرده اسامی بسیار دیگری نیز دارد.

کی انرژی غیر فیزیکی است که همه موجودات زنده را به حرکت در می آورد. کی در هر چیزی که زنده است از جمله گیاهان، حیوانات و انسان ها جاری است. وقتی کی یک فرد بالا باشد، احساس قوی، اعتماد به نفس و آمادگی برای لذت بردن از زندگی و مقابله با چالش های آن می کند. وقتی کم باشد، احساس ضعف می کنند و احتمال بیماری بیشتر است. ما کی را از هوایی که تنفس می کنیم، از غذا، نور خورشید و از خواب دریافت می کنیم. همچنین با استفاده از تمرینات تنفسی و مدیتیشن می توان کی روش را افزایش داد. وقتی فردی می میرد، کی او بدن فیزیکی را ترک می کند. کی همچنین چی چین، پرانای هند، تی یا کی مردم هاوایی است و به آن نیروی اودی، ارگون، بیوپلاسما و نیروی حیات نیز گفته می شود.

با در نظر گرفتن اطلاعات بالا، ریکی را می توان به عنوان یک انرژی شفابخش غیر فیزیکی که از انرژی نیروی حیات تشکیل شده است تعریف کرد که توسط هوش عالی یا انرژی نیروی حیات هدایت شده از نظر معنوی هدایت می شود. این یک تعریف کاربردی است، زیرا با تجربه کسانی که ریکی را تمرین می‌کنند مشابه است، به نظر می‌رسد که انرژی ریکی در جایی که در مشتری مورد نیاز است هوشیاری خود را دارد و شرایط درمانی لازم برای نیازهای فرد را ایجاد می‌کند. نمی تواند توسط ذهن هدایت شود، بنابراین با تجربه یا توانایی تمرین کننده محدود نمی شود. همچنین نمی توان از آن سوء استفاده کرد زیرا همیشه یک اثر شفابخش ایجاد می کند. (باید در نظر داشت که ریکی همان انرژی ساده نیروی حیات نیست، زیرا انرژی نیروی حیات به خودی خود تحت تأثیر ذهن قرار می گیرد و به همین دلیل می تواند باعث ایجاد منفعت و مشکلاتی از جمله بیماری شود.)

منبع یا علت سلامتی به جای اینکه از وضعیت عملکردی اندام ها و بافت های فیزیکی ناشی شود، از کی می آید که از درون و اطراف فرد جریان می یابد. کی است که اندام‌ها و بافت‌های فیزیکی را در جریان آن‌ها زنده می‌کند و بنابراین مسئول ایجاد یک وضعیت سالم است. اگر جریان کی مختل شود، اندام‌ها و بافت‌های فیزیکی تحت تأثیر نامطلوب قرار می‌گیرند. بنابراین، اختلال در جریان کیست که عامل اصلی بیماری است.

ویژگی مهم کی این است که به افکار و احساسات فرد پاسخ می دهد. کی بسته به کیفیت افکار و احساسات فرد با شدت بیشتری جریان می یابد یا در عمل خود ضعیف می شود. این افکار و احساسات منفی ما هستند که عامل اصلی محدودیت در جریان کی هستند. تمام افکار یا احساسات منفی یا ناهماهنگ باعث اختلال در جریان کی می شود. حتی طب غربی نیز نقش ذهن را در ایجاد بیماری می شناسد و برخی از پزشکان غربی بیان می کنند که 98 درصد بیماری ها به طور مستقیم یا غیر مستقیم توسط ذهن ایجاد می شود.

باید درک کرد که ذهن نه تنها در مغز، بلکه در سراسر بدن نیز وجود دارد. سیستم عصبی به تمام اندام ها و بافت های بدن گسترش می یابد و بنابراین ذهن در اینجا نیز وجود دارد. همچنین مشخص است که ذهن حتی در خارج از بدن در یک میدان انرژی ظریف به ضخامت 2 تا 3 فوت به نام هاله گسترش می یابد. به همین دلیل، بهتر است که ذهن خود را ذهن/بدن بنامیم زیرا ذهن و بدن بسیار به هم مرتبط هستند.

بنابراین، افکار منفی ما فقط در مغز نیستند، بلکه در نقاط مختلف بدن و در هاله جمع می شوند. مکان هایی که افکار و احساسات منفی جمع می شوند جایی است که کی در جریان آن محدود می شود. اندام های فیزیکی که در این مکان ها وجود دارند در عملکردشان محدود هستند. اگر افکار و احساسات منفی به سرعت برطرف نشوند، بیماری ایجاد می شود.

افکار و احساسات منفی که در ضمیر/بدن ناخودآگاه جای می گیرند بزرگترین مشکل هستند زیرا ما از آنها آگاه نیستیم و بنابراین در تغییر یا حذف آنها بسیار با مشکل روبرو هستیم.

ارزش بزرگ ریکی این است که چون توسط هوش عالی هدایت می‌شود، دقیقاً می‌داند کجا باید برود و چگونه به محدودیت‌های جریان کی واکنش نشان دهد. می‌تواند مستقیماً در بخش‌های ناخودآگاه ذهن/بدن که حاوی افکار و احساسات منفی مهارکننده کی هستند کار کند و آنها را از بین ببرد. همانطور که ریکی در یک منطقه بیمار یا ناسالم جریان می یابد، می شکند و هر گونه افکار یا احساسات منفی را که در ذهن/بدن ناخودآگاه ساکن شده اند می شست و بنابراین اجازه می دهد یک جریان سالم طبیعی کی از سر گرفته شود. همانطور که این اتفاق می افتد، اندام ها و بافت های فیزیکی ناسالم به درستی با کی تغذیه می شوند و به طور متعادل شروع به کار می کنند و بنابراین سلامتی را جایگزین بیماری می کنند.

این روش درمانی غیرتهاجمی و کاملاً خوش خیم روز به روز محبوب تر می شود. همانطور که طب غربی به کشف روش های جایگزین برای درمان ادامه می دهد، ریکی قرار است نقش مهمی را به عنوان یک عمل درمانی پذیرفته شده و ارزشمند ایفا کند.

نویسنده : ویلیام لی رند

دیدگاهتان را بنویسید